ارتباط با مشاوران

کارخانه تولید رب گوجه فرنگی

کارخانه تولید رب گوجه فرنگی

کارخانه تولید رب گوجه فرنگی ، دو سوم از مقادیر گوجه فرنگی فرآوری شده در سطح جهان در سال ۲۰۲۰ توسط شرکت های برتر جهان در این بخش اداره می شد: نزدیک به ۲۵٫۳ میلیون تن(mT) گوجه فرنگی تازه از مجموع ۳۸٫۶ میلیون تن (۶۵٪) توسط این شرکت ها دریافت شد.

 

بزرگترین تولید کنندگان  رب گوجه فرنگی

کارخانه تولید رب گوجه فرنگی

کارخانه تولید رب گوجه فرنگی

بزرگترین شرکت در سال ۲۰۲۰، تنها در سه کارخانه بیش از دو برابر حجم پردازش شده در ۱۲ کارخانه در چین کار می کرد. پنج کارخانه در شرکت های آمریکایی در رتبه بندی TOP50 2020 بسیار حضور دارند، با ۱۱ شرکت و ۱۸ کارخانه که در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون متر تن فرآوری کرده اند، به این معنی که تقریباً تمام اپراتورهای ایالات متحده و مشاغل گوجه فرنگی گلخانه ای در رتبه های بسیار بالای صنعت جهانی قرار دارند.

چین هفت گروه یا شرکت را در این TOP50 سال ۲۰۲۰ و همچنین ۲۶ کارخانه با ۳٫۲۵ میلیون تن فرآوری شده یا کمی بیش از نیمی از فعالیت فرآوری خود در سال گذشته ثبت کرد. بزرگ ترین گروه چینی در سال ۲۰۲۰ باقی ماند.

بیست و پنج کارخانه ایتالیایی، متعلق به هشت شرکت یا گروه صنعتی، در بین ۵۰ کارخانه بزرگ در سال ۲۰۲۰ قرار گرفتند، اما هرگونه مقایسه با فعالیت های چینی در همین جا متوقف می شود، زیرا مقادیر پردازش شده توسط شرکت های ایتالیایی در TOP50 در مجموع “فقط” ۳ میلیون تن است.

در مورد اسپانیا، این کشور هفت گروه یا شرکت را در TOP50 برای فصل ۲۰۲۰ قرار داد، با حجم کل پردازش شده فقط بیش از ۲٫۳ میلیون تن، رقمی که شامل برخی از عملیات خارج از مرزهای اسپانیا، به ویژه در پرتغال، چین و ایالات متحده آمریکا می شود.

این تنوع جغرافیایی فقط برای تعداد کمی از گروه‌های فرآوری، از جمله پرتغال، اسپانیا، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و شیلی صادق است. از این میان، تنها سه مورد اول دارای دسترسی بین قاره‌ای هستند.

کارخانه تولید رب گوجه فرنگی

کارخانه تولید رب گوجه فرنگی

ظرفیت ترکیبی ۵۰ شرکت اول تا حد زیادی بزرگ است. ظرفیت ترکیبی این ۵۰ شرکت یا گروه اول (۳۳٫۶۶ میلیون تن) در مقایسه با مقادیر واقعی فرآوری شده، بسیار بزرگ به نظر می رسد: در سال ۲۰۲۰، شرکت های TOP50 تنها حدود ۲۵ میلیون تن را تصفیه کرده اند که عملاً یک چهارم از آن باقی مانده است. کل ظرفیت صنعتی استفاده نشده؛ از زاویه ای دیگر، ظرفیت موجود کارخانه های TOP50 به تنهایی اجازه می دهد در سال ۲۰۲۰ ۸۷ درصد از مقادیر واقعی فرآوری شده در سال گذشته (۳۸٫۶ میلیون تن) را پردازش کنند.

مصر حدود ۸ میلیون  تن گوجه فرنگی تازه در سال تولید می کند و پنجمین تولید کننده بزرگ جهان است که می توان آن را آب و هوای مناسب، فصلی دوگانه و زمین های حاصل خیز. با این حال، تنها ۳-۴٪ از محصول گوجه فرنگی زرد است.

برای خریداری عمده از شرکت دادنام می توانید با مدریت فروش این مجموعه در تماس باشید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید