ارتباط با مشاوران

فروش شور مخلوط به صورت عمده با قیمت استثنایی

فروش شور مخلوط عمده یک چاشنی خوشمزه است که در انواع غذاها استفاده می‌ شود؛ ما در این مقاله قصد داریم بازار این محصول در ایران و خارج را تحلیل و بررسی کنیم تا شما بدانید که میزان درآمد هر کشور از صادرات شور مخلوط چقدر است.

دو نوع گل کلم محلی و گلخانه ‌ای در بازار موجود است که از هر دو نوع گل کلم می‌ توان برای تولید شور مخلوط استفاده کرد.

هر یک مزایا و کاستی هایی دارند؛ گل کلم محلی شور مخلوط کمتری می ‌دهد اما باعث می ‌شود شور مخلوط کپک نزند و دیرتر خراب شود؛ گل کلم گلخانه‌ ای قیمت بیشتری دارد اما شور مخلوط بیشتری از آن حاصل می ‌شود.

صادرات شور مخلوط

اما در حال حاضر شور مخلوط از فرآورده های غذایی تبدیلی است که به عنوان چاشنی در بیشتر غذاها مصرف می شود و طعم دهنده ای منحصر به فرد می باشد.

اما امروزه همانند همه عرصه های دیگر زندگی تکنولوژی به کمک بشر آمده تاشور مخلوط در بهداشتی ترین شرایط، عالی ترین بسته بندی و در نهایت کیفیت به سهولت در دسترس همگان قرار گیرد.

فروش شور مخلوط به صورت عمده با قیمت استثنایی

صادر کنندگان اصلی شور مخلوط در جهان کشورهای آمریکا، هلند، ایتالیا، اتحادیه اروپا، آلمان، اسپانیا، لهستان، بلژیک، مصر و انگلستان هستند که نقش مهمی در تجارت بین ‌الملل ایفا می‌ کنند.

۱۰ کشور ذکر شده به طور میانگین ۹۴ درصد از کل صادرات این بخش را در طول پنج سال گذشته به خود اختصاص داده اند و ۶ درصد باقی مانده در حدود ۸۰ کشور توزیع شده است.

عملکرد کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ و آخرین سال آماری موجود در جداول زیر نشان داده شده است.

کشورهای برتر در صادرات شور مخلوط در جداول زیر نشان داده شده اند.

مطابق گزارش سازمان کشاورزی ملل متحد FAO، تولید گل کلم ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی، معادل با ۷ میلیون تن بوده که ایران را در رتبه هفتم دنیا از نظر تولید گل کلم قرار داده است.

از حدود ۷ میلیون تن گل کلم که به طور متوسط در ایران تولید می ‌شود، تقریبا ۸۲۵ هزار تن از آن به شور مخلوط اختصاص دارد که حدودا ۱۷ درصد از این میزان، مازاد بر مصرف کشور است و به کشورهای دیگر صادر می‌ شود.

فروش شور مخلوط به صورت عمده با قیمت استثنایی

با توجه به اینکه صادرات ایران از بازارچه های مرزی صورت می گیرد و مسئله دور زدن تحریم ها در میان است؛ لذا آمار صادرات ایران در جداول بانک جهانی ثبت نمی گردد.

مهم ترین بازارهای صادراتی شور مخلوط ایران در سال ۲۰۲۰ عبارت اند از: عراق با ۱۰۵ میلیون دلار، افغانستان ۵۷ میلیون دلار، روسیه ۱۴ میلیون دلار.
سایر کشورها شامل امارات، ترکیه، ارمنستان و پاکستان می باشند.

فروش شور مخلوط صادراتی

مستعدترین کشورها برای صادرات شور مخلوط ایران در صورت تامین الزامات بهداشتی FAO عبارت اند از: فرانسه، آلمان، انگلیس، کانادا، هلند، سوئیس، اردن، سوریه، لبنان، عربستان، دانمارک، اتریش، استونی، لتونی، لیتوانی و بلاروس.

قابل ذکر است که هر نوع بسته بندی مختص یک بازار هدف بوده و برای بازار دیگری ممکن است کاربرد نداشته باشد؛ به عنوان مثال: در کشورهای عربی سازمان بهداشت و بازار هدف اجازه ورود رب گوجه در بسته بندی فلزی را نمی دهند و اعتقاد دارند ظرف فلزی با محتوای ظرف یک ترکیب سمی ایجاد می کند.

اما همین شور مخلوط شیشه ای در بازار عراق و افغانستان مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید شور مخلوط عمده برای صادرات

۴٫    هزینه حمل: هزينه های حمل و نقل در بازار هدف به دلیل شکل بسته بندی متعارف دارای مزیت است.
۵٫    به کارگیری اتوماسیون در توزیع: سطح دخالت اتوماسیون در روشهای توزیع موثر و کارآمد است.
۶٫    انتخاب بازارهای مزیت دار جغرافیایی: فواصل جغرافیایی گردش کالا در کانال توزیع بازار هدف با توجه به بازارهای هدف در منطقه زیر ۳۰۰ کیلومتر و مقرون به صرفه است.
۷٫    به کارگیری سیستم نگهداری و انبارهای مناسب در بازارهای هدف: تهيه انبارهای لازم به منظور انبار كردن و نقل و انتقال كالاهای فيزيكی با توجه به عدم فساد پذیری امکان پذیر است.
۸٫    توانایی تامین کافی محصول در طول سال: میزان اطمینان و اتکا به تامین منابع در مدتی معقول و حفظ موجودی کالا برای پذیرش سفارش لازم است.
۹٫    شیوه بازاریابی مناسب: بازاریابی از طریق به کارگیری توزیع کنندگان جدید با توجه به عمومی بودن مصرف کالا تاثیر زیادی دارد؛ همچنین بازاریابی از طریق توزیع کنندگان فعلی کمک کننده به سیستم اینترنتی می باشد.
۱۰٫    استفاده از عوامل موثر در بازار: امکان شناسایی انواع واسطه ها در هر یک از سطوح کانال با توجه به تخصصی بودن کالا تاثیر ملموس ندارد.
یکی از برترین شرکت های تولید کننده شور مخلوط دنیا شرکت دادنام می باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید