ارتباط با مشاوران

صادرات خیارشور با بهترین شرایط / کارخانه دادنام

صادرات خیارشور با بهترین شرایط در مجموعه دادنام انجام میشود. خیارشور در سراسر جهان به دو صورت سنتی و صنعتی در حال تولید است. خیارشور هم مانند خیار از انرژی کمی برخوردار است اما در بسیاری از غذاهای فست فودی مورد استفاده قرار می گیرد. صادرات خیارشور با توجه به مصرف زیاد آن در سراسر جهان می تواند مورد توجه تاجرین قرار گیرد. تهران بیشترین تعداد مراکز فروش شوریجات و خیارشور شیشه ای اصالت در کشور را در خود دارد، این مراکز انواع خیارشور نقاط مختلف کشور را به مشتریان ارائه می دهند.
تنوع خیارشور بسته به کشور مقصد دارای تنوع بی شماری است در بازار داخلی هر کشور اجازه نامه های مخصوص بهداشتی صادر می شود.تقاضا برای خیارشور شفاف و سبز روشن بیشتر از نوع تیره آن است.

صادرات خیارشور

صادرات خیارشور همدان

خیارشور یک چاشنی از گروه شورجات و یک نوع ترشی است. این چاشنی خوشمزه علاوه بر خوش طعم نمودن غذا، از خواص معدنی زیادی نیز بهره مند است و ایمنی بدن را به علت داشتن ویتامین کا افزایش می دهد.
این ماده خوراکی از کالری کمی برخوردار است و باعث کاهش اشتها نیز می شود.
خیارشورهای قلمی و سبز از جمله مواد اولیه تولید خیارشور است که با اضافه نمودن سبزی هایی همچون ترخون، سیر، فلفل سبز و میزان کافی نمک و …، طعم لذیذتری خواهد داشت.

خیارشور از جمله خیارشور ویژه مهرام از خانواده شوریجات، از خوشمزه ترین مخلفاتی است که نه تنها در ایران، که در تمام دنیا بسیار پرطرفدار است و در کنار هر غذایی که قرار بگیرد، می توان آن غذا را با اشتها و لذت بیشتری خورد.

صادرات خیارشور به عراق

خیارشور (Pickled cucumber) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره ۲۰۰۱۱۰ شناخته می شود.

آمار صادرات خیارشور

 رقم کل صادرات: ۵۴۴,۲۵۴,۰۰۰ دلار

 میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: ۳ درصد

 میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: ۱۵- درصد

 میانگین فاصله از کشور وارد کننده: ۳,۴۲۸ KM

آمار واردات خیارشور

 رقم کل واردات: ۶۴۷,۹۶۹,۰۰۰ دلار

 میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: ۶ درصد

 میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: ۱ درصد

 میانگین فاصله از کشور صادر کننده: ۳,۶۴۴ KM

صادرات خیارشور

نمودار صادرات خیارشور

بنظر شما چرا صادرات خیارشور در سالهای اخیر کاهش و واردات آن افزایش داشته است؟

نمودار صادرکننده ها

براساس این نمودار کشور های آلمان، هند، هلند، آمریکا و لهستان پنج کشور برتر صادر کننده ی خیارشور هستند.
بازار جهانی صادرات خیارشور در تعادل مناسبی قرار دارد و آلمان با داشتن ۱۲۴,۶۴۱ هزار دلار و ۲۳ درصد از سهم بازار جهانی بالاترین میزان صادرات خیارشور دارد. هند با ۲۰ درصد در رتبه ی بعدی قرار دارد.

بیشترین سهم وارد کنندگان جهانی این محصول متعلق به کانادا با ۱۱ درصد است. آلمان و آمریکا در رتبه های بعدی قرار دارند.

کشور ایران به دلیل موقعیت استراتژیک خوبی که دارد تا شعاع ۴ هزار کیلومتری توانایی صادرات به بیش از ۴۰ کشور را داراست.

نمودار نرخ رشد واردات

طبق این نمودار بازار واردات این محصول نیز در حالت تعادل قرار دارد و کشورهای رومانی، هلند، آمریکا، کانادا و آلمان بازار رو به رشدی برای واردات آن دارند.

قیمت اولین و مهم ترین عمل در تعیین میزان خرید است که در زمان فروش بر عوامل دیگر مقدم می باشد. قیمت انواع متنوع خیارشور در بازار تهران بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت آن تعیین می شود. قیمت عمده خیارشور تازه بسیار ارزان تر از قیمت خرده فروشی آن می باشد.

تحلیل پتانسیل صادراتی خیارشور

با توجه به این نمودار کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن از آسیای شرقی و کشورهای عراق، امارات و کویت از خاورمیانه بیشترین ظرفیت واردات از ایران را دارند.
هم چنین کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و تاجیکستان در حوزه CIS و آلمان، اسپانیا، کانادا، آمریکا، ایتالیا، سوئیس، هلند، بلژیک و فرانسه تقاضای زیادی برای واردات خیارشور دارند.

نمودار میزان پتانسیل صادراتی خیارشور

صادرات خیارشور به افغانستان

جدول بالا نشان دهنده ی ظرفیت صادرات از ایران هر کشور است که کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، اسپانیا، آذربایجان و گرجستان دارای میزان ظرفیت بالایی هستند که ایران توانایی انجام صادرات به آن را دارد اما به کشورهایی نظیر عراق، آلمان، امارات، کانادا، آمریکا، استرالیا و کویت بیشتر از ظرفیت آنها صادارت خیارشور انجام شده و در واقع بازارهای اشباع شده و کم سود برای ایران هستند.

بسته بندی های مناسب خیارشور می تواند قابل رقابت در بازارهای جهانی باشد. تهیه و تولید خیارشور درجه یک با هدف صادرات به کشور های مختلف در بازار شوریجات ایران انجام می شود.

صادرات خیارشور

خریداران خیارشور در جهان

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات خیارشور این محصول از جمهوری اسلامی ایران با توجه به پتانسیل صادراتی و آسان بودن روابط تجاری دو کشور را کشورهای روسیه، قزاقستان و چین دارا هستند.

جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ارمنستان دارد.

بازار آمریکا بیشترین ظرفیت تقاضا را برای این محصول دارد.

روسیه بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش ۳۰۷٫۲ هزار دلار است.

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید