ارتباط با مشاوران

خرید خیارشور با بهترین قیمت ممکن

خیارشور همدان، خیارشور درجه ۱ !

در این مقاله در مورد خیارشور همدان و خواص خیارشور همدان صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید:

خیارشور قلمی یکی از محبوب‌ترین محصولات غذایی است که در خانواده ترشیجات و شوریجات قرار می‌گیرد.  مصرف زیاد این ماده غذایی در سفره مصرف کننده به عنوان طعم دهنده غذا و سالاد و همچنین دورچین انواع کباب سلامت و کیفیت این محصول را حائز اهمیت می‌کند. تهیه خیارشور مانند سایر ترشیجات و شور­یجات هم در خانه امکان­ پذیر هست و هم در کارخانه جات تولیدی محصولات غذایی؛ اما نکته مهم و قابل ذکر طعم خوب و کیفیت مواد تشکیل دهنده­ آن است که انتخاب را برای مصرف‌­کننده به دنبال دارد. خیارشور و طعم خاص آن باعث شده طرفداران زیادی در دنیا داشته باشد تا جایی که ۱۴ نوامبر را روز جهانی خیارشور نام‌گذاری کرده‌­اند.

خیارشور چیست؟

خیار شور سحر ماده‌ غذایی سالم و فوق‌العاده‌ای است که سرشار از مواد مغذی، حاوی کالری اندک و هم‌چنین منبع غذایی عالی برای باکتری های مفید موجود در معده است که از این نظر، به عنوان ماده‌ غذایی پروبیوتیک شناخته می‌شود.

با وجود این، آنچه هنوز بسیاری از آدم ها نمی دانند این است که شور انداختن، اساسا به نوع خاصی از روش نگهداری از مواد غذایی اشاره دارد که در این فرایند، از انواع مختلفی از میوه ها، چاشنی‌ها و سبزی‌ها استفاده می شود. وقتی صحبت از شور به میان می‌آید، بیشتر آدم‌ها فکر می‌کنند محتوای آن فقط می‌تواند خیار باشد؛ با این حال، از انبه و بسیاری دیگر از محصولات برای تهیه ی شور استفاده می شود.

بیش‌تر انواع شور با استفاده از ترکیب نمک، فلفل و سرکه ساخته می‌شوند؛ با این حال، شورهای تخمیری نیز در برخی از کشورهای آسیایی به شدت محبوبیت دارند. خیارشور همدان نیز از محبوب ترین ها در سطح کشور است.

چرا خیارشور همدان

خرید خیارشور با بهترین قیمت ممکن

خیارشور همدان یکی از خوشمزه ترین خیارشور های ایران است. با توجه به آب و هوای استان همدان، این استان دارای خیارهای باکیفیت و خوشمزه است، به همین دلیل است که خیارشور همدان خوش طعم  و خوشمزه است.

مواد مغذی خیارشور

مانند سایر گیاهان ترشی شده، خیارشور همدان نیز کالری کمی دارد. خیارشور همدان دارای مقداری کافی ویتامین k است. یک خیارشور به طور میانگین حاوی ۱۲ تا ۱۶ میکروگرم و تقریباً ۱۵٪ تا ۲۰٪ ویتامین های مورد نیاز بدن در یک روز است.

ویتامین K یک گروه از ساختار مشابه، محلول در چربی ویتامین‌هایی است که بدن انسان برای اصلاح پروتئین‌های خاصی که برای انعقاد خون است و همچنین در استخوان و دیگر بافت‌ها به آن احتیاج دارد. همچنین خیارشور حاوی سه کیلوکالری انرژی است که از کربوهیدرات‌های موجود در خیار به دست می‌آید. به هر حال خیارشور حاوی سدیم زیادی است. به طوری که هر خیارشور متوسط ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم سدیم دارد در حالی که بیشینه سدیم روزانه مورد نیاز یک فرد، ۲۴۰۰ میلی‌گرم است.

خواص خیارشور همدان

خرید خیارشور با بهترین قیمت

از مهم‌ترین خواص خیارشور همدان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هضم غذا

افراد بسیاری از بیماری های گوارشی رنج می‌برند. به همین دلیل در سال های اخیر توجه ویژه‌ای به مواد طبیعی درمان کننده مشکلات گوارشی از جمله پروبیوتیک ها شده است. یکی از خواص خیارشور همدان این است که استفاده کمی از خیارشور همدان یا آب آن به خصوص اگر بیشتر با روش تخمیری درست شده باشد باعث تقویت باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و مشکلات ناشی از باکتری‌های مضر می‌شود.

منبع آنتی اکسیدان

خیارشور همدان دارای دو آنتی اکسیدان نیرومند یعنی ویتامین‌های C و E است. ویتامین‌هایی که مانع از عفونت ناشی از انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها می‌شود. آنتی اکسید آن‌ها با محافظت از مولکول ها، بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می‌کنند. در واقع اسیدیته خیارشور عامل جذب بهتر ویتامین‌ها به بدن می‌شود.

تحقیقات انجام شده بر روی خواص خیارشور نشان داده خیارشورهایی که با سرکه درست می‌شود به دلیل اسیدی بودن مانع از شکسته شدن مولکول‌های مواد نشاسته‌ای شده و در نتیجه بدن نمی‌تواند آن‌ها را جذب و وارد جریان خون کند به همین دلیل خیارشور مانع از چاقی می‌شود.

افزایش سلامت دستگاه گوارش

همه‌ ما می‌توانیم از این مزیت سود ببریم چرا که گاهی اوقات به دلیل عدم تعادل باکتری‌ها یا مصرف نکردن فیبر کافی، دچار اختلالات گوارشی می‌شویم. خوشبختانه، خیارشور اینجاست که به ما کمک کند تا هر دوی این مشکلات را حل کنیم.

افزایش سلامت روان

افزایش سلامت روان یکی از خواص خیارشور همدان است که احتمالا موجب تعجبتان می‌شود، اما مکانیزم جالبی پشت آن هست که حتما قانعتان می‌کند. همه می‌دانند که شکم ما به مغزمان ربط دارد، اما خیلی‌ها درک نمی‌کنند که چگونه این اتفاق می‌افتد! به خاطر همین ارتباط صمیمی است که اضطراب و ناراحتی روحی و ذهنی، با حالت تهوع یا معده درد بازتابیده می‌شود. در واقع یک عصب که نخاع را به شکم وصل می‌کند، به عنوان یک تقویت‌کننده بین شکم و مغز نیز عمل می‌کند.

سطح باکتری‌های پروبیوتیک در روده‌ها، تاثیر بالای کورتیزول را بر مغز کاهش می‌دهند به این معنی که این باکتری‌های ساده شما را آرام می‌کند و خلق و خویتان را بهبود می‌بخشد.

درمان یبوست

خیارشور همدان حاوی مقادیر زیادی فیبر، آب و باکتری پروبیوتیک است. که به حفظ عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. این عامل به حرکت آزادانه غذا در دستگاه گوارش کمک می‌کند و در نتیجه فرآیند دفع ساده تر می‌شود. از خواص خیارشور این است که احتمال ابتلا به یبوست و ماندن سموم در بدن را کاهش می‌دهد.

از آنجا که سرکه سرعت رشد باکتری‌ها را کاهش می‌دهد، زمان کافی برای رشد باکتری های پروبیوتیک در ترکیب خیارشور مهیا می‌شود. همچنین ترکیبات خیار به خودی خود پروبیوتیک هستند، بنابراین می‌توانید حتی قبل از تبدیل شدن به شور آن را مصرف کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

میوه‌ها و سبزیجات همچنین به عنوان منابعی از فیبر شناخته شده هستند. همان طور که می‌بینید با مصرف خیارشور، با یک تیر چند نشان می‌توانید بزنید و همین عامل می‌تواند شما را قانع کند تا خیارشور را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان طحال

خیلی‌ها فکر می‌کنند که طحال؟! اصلا مگر طحال وظیفه‌ی خاصی دارد؟ حق با شماست، طحال نقش اساسی در بدن ایفا نمی‌کند، اما نقش بسیار مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد.

طحال درواقع مخزن سلول‌های ایمنی و حتی کلنی باکتری‌های خوب است که سلامت روده را افزایش می‌دهد و شما را از ابتلا به عفونت‌ها دور می‌دارد.

همانطور که گفتیم، خیارشور منبع باکتری‌های پریبیوتیک و پروبیوتیک است که به حفظ سلامت طحال کمک می‌کند. کمبود باکتری‌های پروبیوتیک در بدن با افزایش خطر سرطان طحال مرتبط است.

کاهش خطر ابتلا به عفونت مخمر

عفونت‌های مخمری موجب آزار بسیاری از زنان است چرا که باعث خارش و سوزش واژن می‌شود. مخمر یک بخش طبیعی در میکروفلور واژینال است، اما می‌تواند به دلایلی بیش از حد رشد کند و موجب بیماری شود.

خیارشور کمک می‌کند که سطح مخمر تحت کنترل باشد و خطر ابتلا به عفونت‌های مخمری کاهش پیدا کند.

مفید برای کاهش وزن

چنان چه از روش های همیشگی و قدیمی پخت و پز سبزی‌ها خسته شده‌اید، یا عاشق خوردن خوراکی‌های هیجان‌انگیز هستید، خیارشور روش جذابی را برای افزایش مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها در رژیم غذایی ایجاد می‌کند. برای مثال، خیارشور حاوی کالری اندک و غنی از آب است و می‌تواند باعث رفع گرسنگی شود؛ به همین خاطر این ماده‌ی غذایی به یکی از بهترین تنقلات یا گزینه‌های غذایی در هنگام احساس گرسنگی شدید تبدیل شده است.

با وجود این، مراقب باشید خیارشور را مملو از سدیم نکنید؛ در این صورت، تمایلتان به نوشیدن آب ممکن است باعث ایجاد احتباس آب در برخی اندام‌ها در اطراف بدنتان شود.

روشی موثر برای درمان تهوع حاملگی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید چرا به نظر می‌رسد زنان باردار بسیار بیش‌تر از دیگران هوس خوردن خیارشور دارند؟ آنچه پیش‌تر به یک افسانه شبیه بود، امروزه دارای پایه و اساس علمی است؛ خیارشور به کاهش حالت تهوع و استفراغ ناشی از تهوع صبحگاهی در دوران بارداری کمک می‌کند.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند،‌ غذاهای ترش باعث فرو خواباندن احساس استفراغ و تسکین حالت تهوعی می‌شوند که ریشه در غریزه‌ای اولیه برای درمان مشکلات بدن دارد. ولی فقط مراقب سدیم اضافه باشید؛ زیرا در طول دوران بارداری می‌تواند تاثیر مخربی بر فشار خون داشته باشد.

حفظ آب رسانی به بدن

هنگام انجام تمرین‌های سخت ورزشی که بیش از یک ساعت به طول می‌انجامند یا در هوای گرم انجام می‌شوند، ممکن است به اندازه‌ی کافی آب برای بدن فراهم نشود. در این شرایط، با نوشیدن مایعات حاوی سدیم و پتاسیم می‌توانید به آب رسانی سریع‌تر به بدنتان کمک کنید. سدیم نوعی الکترولیت است که بدن هنگام تعریق آن را از دست می‌دهد. پتاسیم نیز الکترولیت دیگری است که با تعریق از بدن خارج می‌شود.

آیا می‌دانستید، با مصرف مقداری آب خیارشور می‌توانید پس از ورزش بدنتان را با سرعت بیش‌تری بازیابی کنید؟ آب خیارشور که سرشار از سدیم و غنی از پتاسیم است در مقایسه با آب معمولی، می‌تواند به شکل مناسب‌تر و موثرتری در بازیابی سطوح الکترولیت‌ها به میزان طبیعی به بدن کمک کند. البته، آیا باید مراقب میزان سدیم مصرفی‌تان باشید، یا از یک رژیم غذایی کم سدیم پیروی می‌کنید؟ در این صورت، پیش از اقدام به مصرف آب خیارشور باید در این خصوص با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

رفع بوی بد دهان

باکتری‌های موجود در دهان باعث ایجاد بوی بد می‌شوند. خواص ضد باکتری قدرتمند آب خیارشور می‌توانند این باکتری‌های نامطبوع را از بین ببرند و باعث رفع بوی بد دهان شوند و هم‌زمان سایر اثرات مثبت خود را بر سلامتی‌تان حفظ کنند.

نحوه نگهداری از خیارشور همدان

خرید خیارشور با بهترین قیمت

رعایت نکات ریز در هنگام استفاده از این ماده غذایی باعث سلامت و بهداشت بیشتر این محصول می‌شود، نکاتی مانند قرار دادن ظرف در یخچال بعد از باز شدن آن، عدم واردکردن قاشق، دست، چنگال و یا هر شی چرب به داخل ظرف برای برداشتن خیارشور که باعث می‌شود از کپک زدن محصول جلوگیری شود.

چرا خرید خیارشور همدان از صنایع غذایی دادنام؟

خرید خیارشور با بهترین قیمت

گروه تولیدی صنایع غذایی دادنام واقع در شهر همدان با استفاده از تکنولوژی روز، دانش متخصصین، آشنایی با ذائقه هموطنان عزیزمان و محصولات مرغوب خط تولید خیارشور ویژه همدست را در دستور کار قرار داده است تا لحظات خوبی را در کنار شما ثبت کند.

استفاده از خیار تازه همدان، سرکه، نمک تصفیه شده­ مخصوص غذایی ۹/۳%، سیر، سبزیجات معطر، فلفل سبز و آب آشامیدنی و رعایت شرایط آماده سازی محصول، مشتری را به سال­‌های دورِ خانه مادر بزرگ و طعم خیارشورهای سنتی آن زمان می­‌برد، هم‌چنین فرصت خرید آنلاین که توسط مسئولین کارخانه همدست فراهم شده نحوه دسترسی به این محصولات را برای مصرف کننده آسان کرده است تا هم لذت یک خرید آسان را تجربه کنیم و هم طعم خیارشور اصیل و عالی را بچشیم. بهترین طعم از خیارشور همدان را می توانید از ما بخواهید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید